Maken van een wolken textuur met Photoshop compatible met Active Worlds


• Start Photoshop en bepaal de twee dominante kleuren voor uw textuur. In ons voorbeeld hebben we wit en blauw gebruikt.

wolken kleuren


• Maak een nieuw RGB bestand van 256 bij 256 pixels met bijvoorbeeld een witte achtergrond.

• Breng een eerste keer het wolken filter aan.



Clouds filter



Op dit moment zou u een afbeelding moeten zien vergelijkbaar aan de afbeelding zoals hier onder :

Na het aanbrengen van clouds filter



• Breng nu de filter Difference clouds aan. Deze filter bevindt zich net onder de clouds filter (afgebeeld in scherm afdruk hier boven) en type <CTRL> + <F> totdat het gewenste resultaat bereikt is (<CTRL> + <F> herhaalt laatste actie).

Het resultaat afgebeeld hier onder is verkregen na het aanbrengen van de filter Difference clouds twee keer. Als u het resultaat te flets vind, kunt u de filter Auto colors aanbrengen om uw textuur meer peps te geven.



Auto colors

U heeft nu in slechts een paar minuten tijd een naadloos wolken texture.
De twee afbeeldingen hier onder tonen het resultaat voor en na het aanbrengen van de Auto colors filter :


Voor Auto colors   Na Auto colors

Het verkregen resultaat mag er aardig uit zien, maar voor Active Worlds, Outer worlds of andere virtuele werelden heeft u een transparente mask nodig als u deze in de "Cloud layer" opties wilt gebruiken.

Zie ook hoe u een mask kunt maken voor uw wolken texturen.





Texturen handleidingen Alterlinks

Valid HTML 4.01 Transitional