Voeg mapping coordinaten (of textuur coordinaten) toe aan uw RWX object


Op dit moment heeft u een paneel van 2 x 2m met twee faces. Het probleem dat zich voordoet als u op dit moment een textuur aanbrengt, is dat het textuur zal vervormen omdat er geen coordinaten voor het textuur zijn opgegeven, met andere woorden, geen UV.

Om te begrijpen hoe een texture kan worden toegevoegd aan een RWX, kunt u zichzelf het beste voorstellen dat het texture als een deken over uw object ligt.
Met behulp van de tekening zie hieronder, gaan we de juiste UV coordinaten aan het paneel toevoegen.

Elke UV heeft twee waarden gescheiden door minstens één spatie, de eerste waarde om de horizontale positie te bepalen en de tweede waarde om de verticale positie te bepalen.
Zie hier onder enige voorbeelden om dit verder toe te lichten :

Textuur dat zichzelf niet herhaald :

vertex
vertex
vertex
vertex
-.1
 .1
 .1
-.1
.2
.2
 0
 0
0
0
0
0
UV
UV
UV
UV
0
1
1
0
0
0
1
1
#1
#2
#3
#4
Textuur welke zichzelf twee keer in de breedte en één keer in de hoogte herhaald :

vertex
vertex
vertex
vertex
-.1
 .1
 .1
-.1
.2
.2
 0
 0
0
0
0
0
UV
UV
UV
UV
0
2
2
0
0
0
1
1
#1
#2
#3
#4
Textuur welke zichzelf twee keer in breedte en twee keer in de hoogte herhaald :


vertex
vertex
vertex
vertex
-.1
 .1
 .1
-.1
.2
.2
 0
 0
0
0
0
0
UV
UV
UV
UV
0
2
2
0
0
0
2
2
#1
#2
#3
#4



Introductie | RWX pagina 2 | RWX pagina 3| RWX pagina 4| RWX pagina 5

Active Worlds handleidingen

Valid HTML 4.01 Transitional