Eenvoudig RWX object zonder 3D programma - Maak een paneel van 2 bij 2 meter


Dit paneel bestaat uit 4 punten welke wanneer in relatie gebracht een face vormen.

Open uw tekst verwerker (bijvoorbeeld Notepad) en definiëer het begin van uw RWX object als volgt :

modelbegin
clumpbegin

Voor een goed begrip van de plaatsing van de punten, houd u in gedachten dat X voor de lengte staat, Y voor de hoogte en Z voor de diepte.
De volgorde van de opgegeven punten van de vertex is altijd het zelfde : X Y Z


Om uw RWX juist te centreren en op de vloer te plaatsen, het middelpunt moet zich in X0 Y0 en als er geen dikte is, ook Z0 moeten bevinden.
De 4 vertex van het paneel RWX


In uw virtuele wereld 1 = 10 meters, of .1 = 1m

Plaats de vertex van het paneel zoals dit in commentaar hun overeenkomende nummer als aangegeven in de tekening :

modelbegin
clumpbegin
vertex
vertex
vertex
vertex
-.1
 .1
 .1
-.1
 .2
 .2
  0
  0
 0
 0
 0
 0
#1
#2
#3
#4


Alle punten van het paneel moeten nu met elkaar verbonden worden om de face (oppervlak) te vormen, houd u steeds het van links-naar-rechts in gedachten, denkbeeldig om voor het object te staan (zie tekening). Drie met elkaar verbonden punten vormen een triangle, vier met elkaar verbonden punten vormen een quad.

quad 1 2 3 4

Op dit moment is het paneel slechts zichtbaar van één zijde. Om het ook zichtbaar te maken van de andere zijde, de face van de achterzijde zal toegevoegd moeten worden (dubbel zijdig).


quad 4 3 2 1

Op dit moment heeft u :

modelbegin
clumpbegin
vertex
vertex
vertex
vertex
-.1
 .1
 .1
-.1
 .2
 .2
  0
  0
 0
 0
 0
 0
#1
#2
#3
#4
quad 1 2 3 4
quad 4 3 2 1

clumpend
modelend



Introductie | RWX pagina 2 | RWX pagina 3| RWX pagina 4| RWX pagina 5

Active Worlds handleidingen

Valid HTML 4.01 Transitional