Hoe werkt het - Bouwen in Active Worlds virtuele werelden - basis principes ?


Dit is een oudere versie handleiding. Beschikbare nieuwere handleidingen :
Active Worlds 4.1 in Frans Active Worlds 3.6 in Italiaans


Iedere constructie starts met het copiëren van een bestaand object, welke daarna desgenwenst kan worden vervangen of worden veranderd. Om dit te bereiken, klik rechts op een object welke zich dicht bij uw terrein bevindt.
Het volgende venster zal verschijnen :

Bouwen in Active Worlds
(De RWX object naam, citizen naam en nummer alsmede de datum zijn alleen voor informatie weergegeven)


Om uwzelf meer vertrouwd te maken met de verschillende icoonen, beweeg de muis over iedere icoon : de functie van ieder icoon is weergegeven als de muispointer over de icoon beweegt.
Klik op het icoon "duplicate" gevolgd door een klik op het icoon "Move foreward".
Verplaats nu het object naar de gewenste locatie op uw terrein. Geef het een andere naam als u een ander object dan het geselecteerde object wenst.

Als uw eerste poging niet slaagt met een bericht weergegeven in groen getekend door "Building inspector", betekent dit dat u uw object heeft geplaatst op een object welke eigendom is van iemand anders. Om deze onplezierige ervaring te vermijden, neem enige ruimte in acht voor de eerste duplicatie.

De tekst welke u in het veld "text" kan hebben geplaatst zal worden weergegeven als de muispointer over het object wordt verplaatst (vergelijkbaar met alt="tekst" in HTML taal).
Het "Action" veld is zonder twijfel het meest belangrijk.
Inderdaad, in dit veld kunt u texture attributen en/of opdrachten geven met betrekking tot het object, opdrachten welke een actie inhouden wanneer er op geklikt word, wanneer iemand in aanraking met het object komt, of wanneer het binnen het gezichtsveld komt.

Het gezichtsveld, of "sight", is standaard 60 meter.
The eigenaar van een wereld kan deze afstand opdragen aan bezoekers, het kan dus verschillend zijn in verschillende werelden.
U kunt ook zelf uw gezichtsveld bepalen onder "Opties/Settings/Performance" en verander de waarde voor "but don't let the visibility drop below".
Zie ook onze Browser configuration voor meer informatie.


Goed om te weten :


De beschikbare objecten in een wereld zijn vaak ten toon gesteld binnen dezelfde wereld als de ruimte het toestaat. De naam gegeven aan deze plaats mag verschillend zijn. Enige voorbeelden : "Expo RWX", "Object Gallery", "Objects rank" enz...
Textures zijn vaak weergegeven op een webpagina verbonden aan de wereld, dit om te voorkomen dat de bezoeker noodgedwongen de gehele lijst dient te downloaden.

Objectnamen welke met de letter "Z" beginnen zijn alleen beschikbaar voor bouwers met speciale rechten. Alleen de eigenaar van een wereld kan deze rechten aan iemand verlenen.


Bouwen in Active Worlds  |  Active Worlds handleidingen

Valid HTML 4.01 Transitional