Maken van een transparente (doorzichtige) mask voor texturen gebruikt in Active Worlds


Masks hebben als functie om gedeeltelijk een textuur af te dekken of om een textuur doorzichtig te maken, zoals sommige GIF's.

Er is hier geen behoefte aan een stap per stap instructie, om de volgende informatie in gedachten te houden is al voldoende :


  • Neem het originele textuur en copiŽer deze als basis
  • Het gedeelte wat u doorzichtig wilt maken moet zwart zijn
  • Het gedeelte wat u zichtbaar wil maken moet wit zijn
  • Sla het bestand op in .BMP 1 bit formaat
  • Geef de mask dezelfde naam als uw textuur gevolgd door de letter "m"
  • Compresseer uw BMP in een .zip bestand en plaats deze samen met uw textuur in de FTP directory textures van uw virtuele wereld
  • Om een doorzichtig gedeelte maken, open uw RWX en in de plaats van texture mytexture vervang dit door texture mytexture mask mytexturem
  • Als u dit toe wilt passen op andere objecten wanneer aanwezig in uw wereld (bijvoorbeeld op een anim), gebruik : create animate mask me mytexture. 1 1 0
    De reden om dezelfde naam te geven aan de mask (gevolgd door de letter "m") als aan een textuur zorgt ervoor dat het geheel automatisch laad met de trigger "create animate mask me"




Texturen handleidingen Alterlinks

Valid HTML 4.01 Transitional