Optimaliseer video weergave

Dit is een oudere versie handleiding. Beschikbare nieuwere handleidingen :
Active Worlds 4.1 in Engels Active Worlds 4.1 in Frans


Optimiseer uw Active Worlds 3.4 browser video weergave


Als uw videoweergave zeer langzaam is, verzeker uzelf dan eerst of uw video mode juist is ingesteld.

Een andere reden kan de zichtsafstand zijn onder de tab Performances. Inderdaad, een gezichtsveld welke te groot is ingesteld kan een enorme inspanning vragen in relatie tot het aantal 3D berekeningen van uw processor en videokaart. Oudere computersystemen kunnen hierdoor enrom vertraagd worden.

Als u zich in het midden van een grote groep avatars en/of animaties bevind, zie de tab Performances en deactiveer "Show multiple avatar types" en "Show avatar animations".
Dit zal resulteren, alleen zichtbaar voor uzelf, dat alle avatars in uw omgeving worden weergegeven met het eerste avatar in de lijst en zonder animaties, onafhankelijk van de andere gebruikers als deze al dan niet animaties uitvoeren (.seq).
Met deze instellingen, een groot aantal 3D berkeningen wordt bespaard waardoor andere ressources van uw computer kunnen worden vrijgegeven.

Configure the viewdistance in Active Worlds U kunt ook de instellingen voor het gezichtsveld wijzigen in het "Visibility" menu.
"Float" stelt dit veld automatisch in, in functie van de waarde die u heeft opgegeven voor eht aantal beelden per seconde in de tab Performances. "Float" is standaard geactiveerd en zal de beste verhouding zoeken afhankelijk van het aantal objecten binnen uw gezichtsveld.

Als u een niet-variable gezichtsveld wenst (200m maximum), de afstand zal dan altijd dezelfde waarde bevatten onafhankelijk van de bouwdichtheid binnen de wereld waar u zich bevind.


Active Worlds handleidingen

Valid HTML 4.01 Transitional