Active Worlds - Het Terrein


Dit is een oudere versie handleiding. Beschikbare nieuwere handleidingen :
Active Worlds 4.1 in Frans Active Worlds 3.6 in Italiaans


Functie :
Stelt u in staat de cellen van het terrein aan te passen, hoogte te veranderen en texturen aan te brengen.
Om dit te doen heeft u bouw rechten nodig en tevens de rechten om het terrein aan te passen. Om te zien of u deze rechten heeft kunt u de rechter muisknop op uw terrein gebruiken. Als het volgende venster niet verschijnt, betekent dit dat u niet de vereiste rechten heeft om het terrein aan te passen in de betreffende wereld.

Verander het terrein Pas het terrein aan Terrein texturen


Gebruik :
Het hoofd venster laat u de hoogte van het terrein in meters veranderen voor de geselecteerde cell en laat u één van de 64 texturen aanbrengen aan deze cell welke in de FTP ruimte van de betreffende wereld aanwezig zijn.
Vink het hokje Free als u deze cell leeg wilt laten of als u een gat wilt maken (onzichtbare cell).
Om een lege cell opnieuw te selecteren, selecteer eerst één van de aangrenzende cells en selecteer vervolgens de gewenste cell met behulp van de cursor toetsen van het toetsenbord.

Met het Edit menu kunt u een texture of hoogte knippen of plakken.
Het Texture menu laat u de orientatie veranderen van het texture op de geselecteerde cell.
Note : toetsenbord snelkoppelingen zijn hier handig, in speciaal wanneer u terrein met een groot aantal cellen wilt veranderen.

Texturen dienen de naam terrain0.jpg, terrain1.jpg, terrain2.jpg etc... te hebben, met een maximum van 64. Deze dienen aanwezig te zijn in de texture map binnen de FTP ruimte van de betreffende wereld.


Bouwen in Active Worlds  |  Active Worlds handleidingen

Valid HTML 4.01 Transitional